onsdag 19 augusti 2009

Nytt i Sverige: Maggördel för nyblivna mammor



I Latinamerikanska länder heter de "Fajas" och i Japan kallas de "Sarashi". I Indonesien bär men dem i minst 40 dagar och Marks and Spencer i London hade på 40 -talet en speciell korsett för nyblivna mammor.
Även i Sverige fanns de - fråga din mamma eller mormor!

Dock försvann företeelsen troligen pga att det kom nya rön att man ska träna upp magmusklerna på egen hand. Och det är absolut inget fel med det! Tvärtom, jag har alltid förespråkat det och kommer alltid göra det.

Men, genom åren som jag tränat mammor har jag svarat på ett oändligt antal frågor som gäller just magen.

"Jag är smal nu men magen står rakt ut"
"Många undrar om jag är fortfarande gravid. Ska det vara så?"
"Jag tränar och tränar och det händer inget, vad gör jag för fel?"

Jag förstod att ibland behöver man hjälp på traven och maggördeln kan vara hjälpmedlet du behöver.

Du får lättare hitta magstödet, särskilt om du genomgått kejsarsnitt. Du får hjälp med att hitta magmusklerna och kan använda gördeln i samband med träningen.

Gördeln är gjord av bambufibrer, ett antistatiskt, naturligt och antibakteriellt material. Mjukt som kashmir.

Hur fort efter födseln ska jag använda gördeln?
Redan inom ett dygn efter förlossningen.

Hur länge?
Under 8-10 veckor är en bra tidsperiod.

Kommer den hjälpa mig med magmuskeldelningen?
Gördelns funktion är inte enbart avlasta ryggen och hjälpa dig hitta tillbaka till magmusklernas funktion men även att "tajta till" midjan. Magmusklerna utsätts för stora påfrestningar under graviditeten och blir delade och uttöjda.

Hur många timmar per dag får jag använda gördeln?
Dygnet runt!

Produkten har jag importerat från USA efter att ha forskat runt och utan att lyckas hitta något liknande med samma egenskaper och kvaliteér här i Sverige.

Gördeln på bilden är den exakta modellen jag säljer.