tisdag 28 juli 2009

Formcheck

Nu har jag hunnit med två styrkepass sedan vi kom hem. Känns fortfarande helt ok men måste vila extra mycket mellan seten och övnigarna för att slippa få sammandragningar.

Just nu kör jag ett par benövningar och fortfarande koncentrerar mig mycket på kroppens baksida. Inga bröstövningar förutom armhävningar i Smithmaskinen. Man blir ju lite framåtroterad och tajtare i bröstmuskeln och jag vill undvika få ytterligare framåtrotaton. Axelns framsida tränar jag aldrig.

Har gjort om lågroddövningen då det känns lite för mycket tryck i bäckenet om jag håller fötterna fast på plattorna. Jag kör den ståendes i cablecrossen i stället.

Har gått upp 8 kg och det känns helt ok. Inga som helst känningar i bäckenet (thank God att jag tränat så mycket core!) märker dock att jag blir andfådd rätt lätt men det hör till graviditeten.